Od stežbe v baru do MTV-ja
Monica je svetovalka na področju poslovanja, angelska investitorka ter mednarodna, medijsko usmerjena podjetnica, ki je s svojo neverjetno energijo ter do potankosti izpopolnjeno poslovno žilico pomagala pri ustvarjanju, izgradnji in dvigu vrednost poslovanja zelo uspešnim globalnim blagovnim znamkam, kot so MTV Europe, Walt Disney/Europe in Warner Bros. Monica je ustanovila 4 izjemno uspešna podjetja, skupno število podjetij, s katerimi sodeluje, pa je kar 500. Druženja s tako uspešno žensko smo se zelo veselili ...
Treba je vedeti, kaj želiš doseči
Že takoj na začetku srečanja, ki je potekalo v kavarni Opera bar, se je izkazalo, da je Monica zelo prijetna sogovornica, ki nam bo lahko dala marsikateri nasvet, kako na naši poklicni poti uspeti. S svojo življenjsko energijo in naravnanostjo je na nas uspela prenesti tudi kanček svojega optimizma in prepričanja, da ˝človeku lahko uspe, če le ve, kaj želi doseči, in se za dosego svojih ciljev tudi dovolj potrudi˝.
Vedela je, česa si ne želi
Izpostavila je, da je za njen uspeh v veliki meri zaslužno razmišljanje njene družine, kjer se niso nikoli bali neuspeha. Monica pravi, da ˝je pomembno, da se ničesar ne bojimo.˝
˝Ko imaš pred seboj tako uspešno žensko, ki je v poslovnem svetu že povsem uveljavljena, se ti zdi, da ti takega uspeha ne boš mogel nikoli doseči˝, pravi Maja. Pri Monici pa je navdihujoče ravno to, da je sprva opravljala vsa mogoča dela. Ni točno vedela, kaj si želi, vedela pa je, česa si ne želi.
Edina stalnica so spremembe
Usmerjena je bilo v nenehno učenje, na njeni poti pa jo je vodilo prepričanje, da je le ena stvara gotova, in sicer ta, da se stvari spreminjajo. ˝Zdi se mi, da naš slovenski prostor ovira predvsem strah pred spremembami, strah pred nečim novim. To moramo premagati˝, zaključuje Maja.
K delodajalcu pristopimo z iskrenim zanimanjem zanj
Zanimivo je bilo slišati tudi njene nasvete, kako pristopiti k potencialnemu delodajalcu in na njega narediti vtis. Monica svetuje, ˝naj se preusmerimo od predstavljanja sebe in svojih produktov oz. dejavnosti k temu, da ljudi sprašujemo o njih samih. Ljudje namreč radi govorijo o sebi, s tem, ko se zanimamo zanje, nanje naredimo vtis, mi pa smo bolj sproščeni, saj več vemo o osebi, ki jo želimo očarati.˝
Proaktivnost in ne agresivnost
Ena izmed udeleženk je hitro pripomnila, da je meja med tem, da se za osebo zanimamo, in tem, da smo preveč agresivni zelo tanka. Monica nam je razložila, da temu ne bi rekla, da smo agresivni ali nadležni, temveč da v zanimanju za delodajalca bolj vidi, da smo proaktivni, kar tudi poudarja kot ključno dimenzijo uspeha.
Naš trg ni samo Slovenija
Seveda smo Monico povprašali tudi o nasvetih, kako začeti z lastno podjetno aktivnostjo. Gostja poudarja, da ˝moramo imeti idejo, ki jo želimo razvijati˝, pri slovenskem trgu vidi kot nujnost predvsem to, da ˝moramo začeti razmišljati v okvirih Evropske unije, evropski trg moramo začeti dojemati kot naš trg, saj je slovenski prostor premajhen.˝ Predvsem pa ne moremo pričakovati, da ˝bo na naši poti do uspeha nekdo drug sprejemal odločitve namesto nas.˝
Ovire lahko sprejmemo ali pa ne
Ko se je že zdelo, da je Monica oseba, ki je na njeni poti nič ne more ustaviti, nam je pojasnila, da ima seveda tudi ona včasih slab dan ter da so se seveda tudi na njeni poti pojavljale ovire, ob tem pa je poudarila, da ˝ovire vedno so, da pa je pomembno, ali jih boš sprejel ali ne. Svoje razmišljanje je zaključila z besedami, ˝naj nas vodi misel, da je jutri nov dan.˝
Življenje je dolgo – možnosti veliko
Ob osebi, ki pravi, ˝da je življenje dolgo in da imamo danes več priložnosti kot kdajkoli prej˝ (mi vedno slišimo ljudi praviti, da je življenje kratko in da priložnosti ni!), se zdijo vse sanje dosegljive. Druženje z Monico je na nas, po besedah Suzane, delovalo kot motivacijska bombica, vse njene koristne nasvete smo vestno zabeležili ter se polni novega zagona podajamo novim zmagam naproti.
Maja Đević, koordinatorka Kolegic v Ljubljani