fbpx
Kaj pravijo izkušeni o svoji službi?

| Načrtovanje kariere

Pozdravljeni,

na e-Študentskem Servisu smo v okviru 20-letnice, ki jo praznujemo letos mladim predstavili projekt »Moja super služba«, pri katerem smo k sodelovanju povabili tiste, ki imajo na svoji karierni poti že kar nekaj zbranih izkušenj in so jih bili pripravljeni predstaviti mladim
.  

Kaj je »Moja super služba«?


Dobiti stik s trgom dela, je pomembna priložnost, ki jo je vsekakor vredno izkoristiti. In to čim prej.

To potrjujejo tudi tisti, ki so uspešno prehodili del svoje karierne poti. Vsem je skupno to, da so z enostavnimi, počitniškimi in nato študentskimi deli začeli že zelo zgodaj. 

Ponavadi gre namreč pri študentskem delu za postopen proces, saj na začetku študija mladi več ali manj opravljajo kratkotrajna, nezahtevna dela, ki niso nujno povezana s smerjo oziroma vrsto študija, kasneje, v končni fazi šolanja pa je pomembno, da so dela bolj usmerjena na področje študija, strokovnejša in povezana z vsebino, pridobljeno na teoretičnem nivoju.

TV voditelj in video producent Jože Robežnik na primer pravi, da bi vsakemu priporočal, da se preizkusi v strežbi. S tem delom bo namreč pridobil številne izkušnje. Dober natakar zna komunicirati z gosti, mora biti natančen, zaznati, kaj gost želi, priti mora točno in predvsem biti samoiniciativen ter prijazen.   


Tudi Vid Valič se je v študentskih letih lotil etiketiranja, prevažanja nakupovalnih vozičkov, fizičnih del... Na vprašanje: »Kakšne izkušnje si z njimi pridobil?« nam je odgovoril:  
»Predvsem sem ugotovil, da moram narediti vse, da se dovolj izurim za to, kar bi rad delal v življenju. Ker niti pod razno nisem hotel pristati na delovnem mestu, ki bi bilo duhamorno in bi me onesrečevalo.« in glede osvajanja novega znanja in izkušenj pribil: »Grem kamorkoli, samo, da je novo znanje.«


Da se vztrajnost in trdo delo izplača, lahko vsekakor potrdi kuhar Bine Volčič: «Vedno me vleče v strokovne izzive, ki jih še nisem izkusil. To pomeni, da se ne ustrašim »težkih« nalog, težji kot je izziv, bolj me vleče. Predvsem pa ne maram rutine. Ko enkrat pri delu ne čutim več vznemirjenja in možnosti za strokovni napredek, se raje usmerim drugam.«


Mladost in neizkušenost  je lahko vsekakor prednost. Solastnica podjetja STA potovanja ter vodja ekipe Travelstarter, Anuška Cerovšek Beltram o tem obdobju pravi: »Takrat se mi ni zdelo nič težko. Mlajši si, lažje je. Si bolj naiven, imaš več časa oz. si ga vzameš.« 


S tem se strinja tudi pisateljica in predavateljica Petra Škarja: « Si mlad in nor, nimaš še toliko omejitev, padcev, vse si upaš. Dokler probavaš, ti sigurno nekaj rata. To je najboljši čas za probat čim več stvari. Nimaš kredita, otrok, hudih odgovornosti, hiše za vzdrževati. Tudi če vse zgubiš, ni veliko. Vedno rabimo neko obdobje, da se stabiliziramo in to je lahko ravno v teh letih. Večina nas ima tudi nekoga za sabo, ki nam ščiti hrbet v primeru, da gre kaj narobe. Kot študent imaš omogočene tudi številne ugodnosti.«


Da se vse da, če se le hoče, pa je vsekakor potrdil ekstremni športnik invalid Gal Jakič, ki je s svojo dobro voljo in usmerjenostjo k številnim aktivnostim, daje navdih vsem tistim, ki včasih tarnamo, da se ne da.   


Cilj vsakega je, da nekoč lahko reče: »To je MOJA SUPER SLUŽBA«. Izkušeni pravijo, da ga dosežemo z veliko učenja, dobre volje, usmerjenosti k iskanju takega poklica, ki nam bo v vsakodnevno veselje.

Vsi intervjuji z namigi so zbrani na internetni strani:

http://www.studentski-servis.com/moja-super-sluzba/izkuseni-o-svoji-sluzbi

KDO SMO IN KAJ POČNEMO?

N E F I K S

Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.

   Zavod Nefiks
            Ob dolenjski železnici 12
            1000 Ljubljana

  nefiks@nefiks.si

    +386 40 698 915

URADNE URE

PON-PET → 9:00-17:00