V sodelovanju s kadrovsko svetovalnim podjetjem Kragelj & Kragelj smo pripravili sklop člankov na temo selekcijskega postopka oz. razgovora za zaposlitev. V četrtem članku najdete še nekaj koristnih napotkov, ki vam lahko pomagajo na poti do vaše zaposlitve.
Vaša usoda je odvisna od prvih sedmih sekund!
Ugotovljeno je, da je za pošto, ki jo prejmemo, najpomembnejših prvih sedem sekund. Ljudje si namreč v tem času ustvarimo prvi vtis. Če v teh sedmih sekundah karkoli vzbudi našo pozornost, beremo naprej, če ne, roma v koš.
Zato oblikujte svojo prošnjo ali ponudbo na način, ki bo vzbudil pozornost. Če boste oddali ponudbo na petih straneh strnjenega besedila, vam zagotavljam, da tega ne bo nihče bral in da je bil vaš trud popolnoma zaman. V ponudbo napišite predvsem to, kaj lahko ponudite delodajalcu in kakšne težave mu boste s tem rešili. Pomembno je tudi, kako oblikujete besedilo.
Če ste se odločili, da boste uporabili različne barve, bodite pri tem razumni. Če boste uporabili tri barve, bo to čisto dovolj. Preveč barv na enem listu papirja bo delodajalca prej odbilo, kot pritegnilo.
Naj slišijo za vas!
Če kličete v podjetje, kamor ste poslali svojo vlogo, se vsakič predstavite z imenom in priimkom! Raziskave so namreč pokazale, da če oseba sliši za vas štirikrat ali večkrat, potem vas ima za verodostojne. Zato naj vas nikar ne bo strah poklicati v podjetje in vprašati, ali so vlogo dobili, naj se vam ne zdi odveč poslati dve različni ponudbi v roku enega, dveh mesecev ... Čim večkrat bodo za vas slišali, tem več možnosti za službo imate!
Ponudbo naslovite na konkretno osebo!
Ponudbe za delo naslovite na konkretno osebo, in ne kar na podjetje ali na kadrovski oddelek. Obvezno napišite ime in priimek osebe, ki je odgovorna za sprejemanje delavcev. Nič ne bo narobe, če boste napisali kar ime direktorja.
Če ne veste, kdo je direktor, poizvedite! Poiščete njihovo spletno stran, povprašajte pri znancih in prijateljih ali pa pokličite v podjetje. Če se vam morda zgodi, da vam v podjetju ne bodo hoteli povedati imena in priimka direktorja, je to prvo znamenje, da tam nimate kaj iskati. Že to kaže na brezbrižen značaj vodstva. V takem podjetju zagotovo ne boste našli dela, ki bi Vas veselilo in s katerim bi bili zadovoljni.
Ne navajajte neresnic
Ko pišete prošnje za službo, nikar ne navajajte neresničnosti. Prej ali slej vas bodo razkrinkali. Če že tega ne bodo ugotovili na razgovoru, bo to prišlo na dan pozneje, ko vas bodo zaposlili. Verjemite, bolje je, da službe ne dobite, kot pa da se vas oprime oznaka lažnivca. Ko vas bodo enkrat razkrinkali, bodo za vse večne čase izgubili zaupanje in spoštovanje do vas. Ne bo vam preostalo drugega, kot da zamenjate službo. In vsa zgodba se bo ponovila še enkrat. Če vam iskanje službe ni ravno hobi, potem vam tega početja ne priporočamo.
Bodite iskreni!
Na razgovoru z delodajalcem bodite iskreni. Če vas (če ste ženska) povprašajo, ali nameravate v kratkem zanositi, jim povejte po pravici. Vedeti morate, da nosečnost za delodajalca pomeni izpad delovne sile. In da morajo za ta čas poiskati zamenjavo. Vedite pa tudi, da nekaterim delodajalcem to ne pomeni prevelike težave. Želijo le vedeti, kaj jih čaka. Da se bolje pripravijo.
Pred kratkim se je naši kandidatki zgodilo ravno to. Ko so jo na razgovoru povprašali, ali načrtuje nosečnost, jim je jasno in glasno povedala, da namerava v roku dveh let zanositi. Ne boste verjeli - zaposlili so jo kljub temu. Očitno je, da jim njena iskrenost pomeni za njihov posel veliko več kot to, da bodo morali za eno leto poiskati nadomestitev zanjo.
Za ZAVOD NEFIKS pripravil Radovan Kragelj, univ. dipl. psiholog in solastnik svetovalnega podjetja Kragelj & Kragelj
vir grafik: pixabay.com
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.