fbpx
Delodajalci pozor: v Ljubljani imamo 11 novih menedžerjev zadovoljstva

| Nefiks zaposlitvene rešitve

Zavod Nefiks je v sodelovanju s strokovnjakom iz kadrovskega področja, Francijem Čečem, prepoznal potencial na trgu dela in oblikoval ter izvedel prvo slovensko usposabljanje za razvojno kadrovsko funkcijo CHO. 11 zavzetih mladih posameznikov iz vseh vetrov (tako profesionalno kot tudi geografsko) je bilo pod vodstvom odprtega, profesionalnega in izkušenega izvajalca Francija Čeča, med 3. in 22. januarjem 2018 del prvega slovenskega usposabljanje za delovno mesto CHO-ja.

 »CHO. Vodja zadovoljstva zaposlenih. Manager za srečo. Vodja sreče. Vodja zavzetosti. Ali pa kar vodja za Srečo (oziroma SreCHO). Ena izmed najbolj razgretih debat prvega CHO usposabljanja v Sloveniji, ki ga je pripravil Zavod Nefiks, se je vrtela okrog vprašanja zakaj bi si vsako podjetje ali organizacija zaslužila CHO delavca ali pa kadrovika, ki bi razmišljal o sreči svojih zaposlenih. Med drugim smo se osredotočili tudi na pravilnost / primernost prevoda angleškega naziva Chief Happiness Officer v sovenščino. Med izobraževanjem smo obdelali mnogo konkretnih primerov, na pol resničnih, na pol fiktivnih, kjer smo preizkušali svoje ideje – jih potrjevali ali zavračali – in se pod odličnim vodstvom predevatelja Francija Čeča usmerjali k pomembnim vidikom dela CHO. Obdelali smo teme kot so zavzetost, branding, coaching, procesi kadrovanja, pogajanja, reševanje konfliktov, zmanjševanje absentizma, vodenje, zadrževanje kadrov, organizacija dogodkov …« Ema Leban.

Pixabay cho 2

Kdo ali kaj je CHO (Chief Happines Officer)?
Da za začetek razjasnimo kdo oz. kaj je CHO. Govorimo o kratici za angleško poimenovanje delovnega mesta Chief Happiness Officer. Kadrovski sektor zaradi razmer na trgu dela postaja vse pomembnejša strateška funkcija v podjetjih. Povsod lahko beremo o boju za talente, pomenu razvoja potencialnih kadrov in zadržanju ključnih zaposlenih.

Kaj smo počeli?

»Med samimi delavnicami/usposabljanjem sem spoznala zelo raznolik krog ljudi, saj smo bili z vseh koncev Slovenije in tudi različnih študijskih smeri. Ravno zaradi te raznolikosti je vsak doprinesel nek drugačen pogled na temo.« Natalija Verdel
Izhodišče usposabljanja je bila nadgradnja trenutnega stanja na področju kadrovskega sektorja in sicer razvoj iz pretežno pravno-administrativne funkcije v bolj razvojno usmerjeno funkcijo.
»Usposabljanje CHO mi je dalo jasno vedeti, da so največji kapital podjetja njegovi zaposleni. Izobraževanje je bilo praktično naravnano, saj nam je dalo ogromno vodil in orodij, s katerimi je možno višati zavzetost ter razvoj zaposlenih. Nežka Sajinčič
Vsebine usposabljanja so tako pokrivale vse od osnov (proces izbire in zaposlovanja kandidatov, pogodbe, pravilniki ipd.), preko obsežnejših (kadrovska strategija , absentizem, organizacija dogodkov) do razvojnih kadrovskih področij (zavzetost, razvojni razgovori, branding, upravljanje sprememb in idej ipd.).
»Menim, da bom znanje, ki sem ga pridobila tu, lahko pridom uporabljala (npr. pri delu v kadrovski službi, na vodstvenih funkcijah in tudi drugje) prav kjerkoli se bom znašla na svoji karierni poti.« Natalija Verdel

 


Merimo, kar lahko upravljamo, pri čemer velja izpostaviti, da ni vse v številkah. - Jelica Lazarević Lajovic

»Čeprav se mi je morda poklic CHO na prvo žogo zazdel muha enodnevnica novodbne družbe se mi vrednote, ki stojijo za njim zdijo izredno pomembne za rast in obstoj točno te družbe.« Ema Leban
Omenjeno je pomembno imeti v mislih tudi in predvsem pri delu CHOja. Učinki dela se sicer posredno izkazujejo v uspešnosti podjetja, vendar včasih težko določimo, kaj točno je k tej uspešnosti prispevalo in v kolikšni meri. Še toliko bolj, ko so učniki vidni z različnim, včasih težko predvidljivim, časovnim zamikom. Pa vendar, merjenje je v svetu gospodarstva eden izmed zelo pomembnih vidikov, predvsem v komunikacijski navezi CHO-CEO/CFO, zaradi česar smo področju merjenja namenili posebno pozornost.
»Spodbujanje osebnostne rasti, skrb za zadovoljstvo posameznikov, ustvarjanje spoštljivih medsebojnih odnosov, grajenje močnih teamov, je ključno za ohranjanje našega zdravja, tako telesnega kot mentalnega. Sploh kadar gre za win – win situacijo, kjer zmagajo tako zaposleni, kot zaposlovalci, saj se zadovoljstvo in zavzetost zaposlenih odraža v uspešnosti podjetja.«
Vodilo izvedbe celotnega usposabljanja je bilo delo skozi konkretne primere, goreče diskusije ob podpori teoretičnih izhodišč. Piko na i omenjenim vsebinam sta dodala dva organizirana obiska na terenu. Prvi obisk nas je vodil v odkrivanje podjetniškega duha v Zasavju - obiskali smo podjetniški inkubator Katapult ter podjetje Dewesoft . Obisk nas je napolnil z zanosom ter še dodatno dvignil pričakovanja za naš drugi terenski dan. Predzadnji dan usposabljanja smo se tako odpravili proti Škofji Loki, kjer nas je v podjetju Optiweb sprejela prva slovenska CHOjevka Urška Stanovnik. Imeti priložnost slišati in izvedeti iz prve roke, kaj so naloge delovnega mesta, kakšne so razvojne priložnosti in obenem izzivi, je dodatno utrdilo interes udeležencev po dodatnem razvoju na tem področju.
»Usposabljanje mi bo pomagalo pri boljšem komuniciranju na delovnem mestu. Priporočam!« Jurka Jeran

Korak naprej
»Izobraževanje za CHO-ja se mi je zdelo odlično, predvsem ker je tu velika priložnost za vse mlade iskalce zaposlitve, ki jih tovrstno delo zanima. Poklic je v svetu, sploh pa v Sloveniji še povsem nepoznan, trend pa se zagotovo obrača v smer te 'nadgrajene' funkcije kadrovnika.« Jure Aljan
Kot omenjeno, je bilo izvedeno usposabljanje prvi korak na poti k udejanjenju vsega potenciala, ki ga to delovno mesto ponuja. Izkazan interes udeležencev in trg dela vsekakor potrebujeta nadaljevanje začetega, za kar se bodo na Zavodu Nefiks vsekakor potrudili.
»Delavnico bi definitivno priporočil tudi drugim. Najbolj všeč so mi bile ekskurzije, oziroma delo na terenu, ker se tako tudi največ naučiš o sami funkciji in njenem delovanju« Jure Aljan

 Tokratno usposabljanje je prehitro minilo in tako, kljub ognjeviti daljši razpravi, nismo uspeli najti pravega poimenovanja te pomembne kadrovske funkcije. Morda pa prav vi skozi diskusijo sooblikujete tisti pravi prevod na naslednjem usposabljanju za CHOje. Stay tuned. :)

 CHO 2

Pripravila: Simona Painkret

Vir fotografij: udeleženci usposabljanja in Pixabay.


KDO SMO IN KAJ POČNEMO?

N E F I K S

Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.

   Zavod Nefiks
            Ob dolenjski železnici 12
            1000 Ljubljana

  nefiks@nefiks.si

    +386 40 698 915

URADNE URE

Pisarna: PON-PET → 10:00-13:00
Telefon: PON-PET → 9:00-16:00