Nefiks
Četrtek, 15 November 2018

IT delavnice za najmlajše in tiste, ki vstopajo na trg dela

Evropski teden kodiranja tudi na Zavodu Nefiks
Da je znanje programiranja kompetenca, ki mlademu posamezniku prinaša dodatno vrednost na trgu dela, se danes zaveda vsak, ki vsaj malo razmišlja o svoji karierni poti. Na Zavodu Nefiks IT kompetence postavljamo visoko na lestvico kompetenc, ki so (in bodo v prihodnosti še bolj) med delodajalci zelo zaželene, zato med svoje aktivnosti umeščamo tudi take, ki mladim omogočajo srečanje z IT svetom in razvijanje veščin, potrebnih za delo z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo.

NEFIKS MAC OZOBOTITako smo letos jeseni v okviru pobude Meet and Code 2018 pripravili dogodka, ki sta mladim udeležencem omogočila vstop v svet programiranja.

Dogodek Zadeni gol z Ozobotom! smo na sobotno dopoldne, 13. oktobra, začeli z spoznavnimi in miselnimi igrami, nadaljevali z upravljanjem miniaturnih robotov oz. Ozobotov preko risanja barvnih kod, zaključili pa s programiranjem Ozobotov v dveh starostnih skupinah. Medtem pa smo si privoščili še okusen zajtrk in kosilo ter podelili diplome mladim programerjem.



Vrhunec dneva je bil uspešen strel Ozobota na gol
MAC goolOtroci, stari med 6 in 14 let, so usvojili osnove upravljanja robotkov z risanjem na učne liste, nato pa so že samostojno programirali. Ozobota so na listu peljali od svojega doma v šolo in nato k prijatelju, vmes pa robota sprogramirali za različne naloge (npr. po vožnji čez zaporedje rdeče, zelene, črne in modre barve se je Ozobot začel premikati vzvratno, zaporedje modre, črne in modre barve pa je povzročilo robotov pospešek). S podobnim učenjem programiranja je mlajša polovica otrok še nadaljevala, starejši otroci in mladostniki pa so Ozobote programirali na računalnikih. Vrhunec dneva je bil uspešen strel Ozobota na gol, ki smo ga sprogramirali za preigravanje papirnatih nogometašev in potiskanje žoge proti golu.

NEFIKS MAC programiranje1Sedemletni Domen je bil po delavnici navdušen: »Zabavno je bilo da si lahko robota vodil z roko, še bolj pa, ko si ga lahko peljal s tablico. Najbolj zabavna je bila pa zgodba, ko je potoval v  vesolje, pa pod vodo ter skozi mračen gozd. Zanimivo je bilo tudi, ker smo ga preoblekli v sivo miško. Če bi imel robotka doma, bi imel tudi kode, da bi ga sprogramiral, kdaj mora iti hitro, kdaj počasi, kdaj se mora obračati kot helikopter in kdaj se mora ustaviti.

 

NEFIKS MAC programiranje2Tudi Anja (10) je delila vtise z nami:»Zelo mi je bila všeč zgodbica, ki smo si jo izmislili. Zabavno je bilo tudi na začetku delavnice, ko smo igrali igre, v katerih je bilo potrebno uporabljati logiko in kjer smo tekmovali med seboj. Super sem se imela, ker je bilo veliko možnosti za sprehajanje robotka in za učenje ukazov. Upam, da se bomo lahko še kdaj tako zabavali z Ozobotom.



Skupinsko delo in individualizacija nalog za še hitrejše učenje
Čeprav je bila skupina na delavnici precej heterogena, so bili vsi prisotni navdušeni nad učenjem. Različne zmožnosti otrok smo upoštevali s skupinskim delom in delno individualizacijo nalog, poleg spoznavanja sveta tehnologije pa so se otroci tudi medsebojno spoznali in spletli nove stike. Ob koncu dogodka je večina skupine izrazila močno željo po ponovitvi delavnice.

Banner kolegice it puncePrecej enostavno je moč razumeti, kaj se skriva pod na prvi pogled čudnim zapisom
Drugi dogodek v okviru pobude Meet and Code 2018 pa je nagovarjal mlada dekleta, študentke in iskalke prve zaposlitve, ki so na delavnici IT punce spoznavale osnove programiranja. Štiriurni dogodek za eno najbolj ranljivih skupin na trgu dela se je odvil v sredo, 17. oktobra, udeleženke pa so s pomočjo izvajalke delavnice najprej usvojile osnovne termine, ki se največkrat pojavljajo v svetu programiranja. Nato so v Excelu s pomočjo snemanja makrov in pregledovanjem kode v Visal Basic odpravile odpor do čudnih zapisov − kod. Po korakih so se sprehodile po kodi in ugotovile, da je mogoče precej lahko razumeti, kaj se skriva pod njo. Sledilo je poglabljanje v html in CSS kodo, s pomočjo www.w3schools.com pa so testirale tudi ukaze in vgrajevale objave z družbenih omrežij.

Izvajalka delavnice, Katja Rezman, pravi, da se ji zdijo tovrstne IT delavnice pomembne že zaradi sodelovanja, povezovanja in spoznavanja novih ljudi, širjenja obzorja in pridobivanja novega znanja, ki še kako prav pride pri iskanju zaposlitve.
NEFIKS MAC it punceProgramiranje ni tak »bav bav«, kot si marsikdo predstavlja
V drugem delu srečanja pa je bil čas za pogovor z mlado grafično oblikovalko in programerko Nino Berlič, ki se je programiranja učila sama:

»Programiranje je lahko zastrašujoče, če ne veš, s katerega konca se ga lotiti. Zato so tovrstne delavnice odlična začetna točka, saj ti izvajalec lahko pokaže, kako se z izzivom spopasti, predvsem pa lahko vidiš, da programiranje ni tak »bav bav«, kot si marsikdo predstavlja.«

Ključno je delo na konkretnem projektu
Mladim dekletom, ki šele vstopajo v svet programiranja, pa Nina svetuje: »Ključnega pomena je, da ko enkrat spoznaš osnove, to znanje poglobiš z delom na dejanskem projektu, ki pa je seveda lahko izmišljen. Ni boljše vaje, kot je npr. delo na zastavljeni nalogi, s katero lahko naučeno teorijo spraviš v dejansko prakso.«

Da smo lahko v Evropskem tednu kodiranja 2018 dve delavnici programiranja izvedli tudi na Zavodu Nefiks se najlepše zahvaljujemo TechSoup Europe, Techsoup Slovenia, SAP in Zavodu MISSS.

it punce pasica