Sedaj ko smo spoznali vrste stroškov, ki nastajajo v poslovnem procesu, se lahko lotimo določanja polne lastne cene.
Za potrebe določanja bi bilo idealno, če bi bili vsi stroški neposredni. V tem primeru bi bila polna lastna cena zgolj seštevek vseh neposrednih stroškov. V praksi pa o polni lastni ceni govorimo šele takrat, ko upoštevamo prav vse stroške podjetja. Elemente polne lastne cene lahko razčlenimo tako, kot je prikazano na spodnji sliki.
Polna lastna cena je seštevek vseh vrst stroškov, ki jih vidite na sliki. Do polne lastne cene lahko pridemo tudi z enostavnim izračunom. Pri izračunavanju polne lastne cene vključimo vse stroške izdelka ali storitve. Če podjetje proizvaja en sam izdelek, potem je izračun lastne polne cene preprost in sicer vse stroške v nekem obdobju delimo s številom proizvedenih enot.
V praksi je podjetij, ki proizvajajo en sam izdelek, malo. Zato podjetniki večinoma pri izračunavanju lastnih cen potrebujete pomoč računovodij, ki izračunajo obseg stroškov, ki niso neposredno povezani z izdelavo izdelka. Prav tako je določanje polne lastne cene težavno na področju storitev, saj storitve največkrat niso »standardizirane« ali enake za vse uporabnike.
Določitev cene produkta ali storitve torej ni tako enostavno, kot se morda zdi na prvi pogled, temveč zahteva kar nekaj kritičnega premisleka. Določitev polne lastne cene pa nam pove zgolj to, koliko stroškov nastaja v poslovnem procesu. Slednje pa še ne pomeni dobička. Z vidika ustvarjanja dobička v podjetju je torej pomembno, da je prodajna cena izdelka ali storitve večja od polne lastne cene.
V naših naslednjih objavah si lahko preberete, kaj vse je potrebno upoštevati pri določanju prodajne cene. Predstavili bomo tudi tri metode, ki so vam lahko v pomoč, zato spremljajte naše objave še naprej. Prav tako vas vabimo k spremljanju ostalih kanalov Zavoda Nefiks, kjer lahko zasledite veliko uporabnih delavnic, tudi s področja podjetništva.
Klara Anžlovar
Viri:
- https://www.podjetniski-portal.si/uploads/gradiva/spot/poglavje_4_dolocanje_cene.pdf
- Slika: https://www.podjetniski-portal.si/uploads/gradiva/spot/poglavje_4_dolocanje_cene.pdf
Poslanstvo zavoda je mladim in mladinskim organizacijam zagotavljati ustrezno strokovno podporo pri beleženju in evidentiranju neformalnega izobraževanja in učinkov mladinskega dela z namenom njegovega priznanja v širši družbi. Nadalje je namen zavoda mladim pomagati pri kariernem razvoju, zaposlovanju in aktivnem državljanstvu ter zagotavljati pomoč in podporo pri organizacijskem in drugem razvoju mladinskih in nevladnih organizacij.