fbpx
default_mobilelogo
  • 2021 posvet mc krepitev kompetenc t.si banner
  • dekleta ne izdelujejo le piškotov copy NAGRADA popravljeno
  • 2020 april druzabne igre banner
  • P EU banner2 720x180
  • aktualnoaktualno 720px 2
  • sticisce banner
  • banner pridruzi se ekipi
  • Anita Boljte popravljeno
  • Romina Godnič Grošelj popravljeno
  • Tadeja Ozebek
  • Sabina Ivanov
  • Kristy Turk
  • Teja Simcic
  • Urska Bencina
  • Lucija Jezersek
  • Klara Zavrl
  • Adriana Lorenzutti
  • Sara Marn
  • Anja Jakse
  • Taja Kaker
  • NKR Banner 240x240
Določanje prodajne cene po metodi »stroški plus ciljni dobiček«
Le malo podjetniških odločitev je pomembnejših od določanja prodajne cene, saj mora podjetje prodajati svoje izdelke ali storitve po ceni, ki je dovolj visoka, da pokrije vse stroške, hkrati pa omogoči doseganje dobička. Če so cene previsoke, podjetje ne dobi kupcev, če pa so prenizke, pa namesto z dobičkom posluje z izgubo.


Če ste se pred kratkim lotili podjetništva morate pri določanju prodajne cene upoštevati naslednje dejavnike:

- stroške (cena mora pokriti stroške, če želite poslovati z dobičkom),
- kupce (kako sprejemajo ceno glede koristi),
- ravnanje konkurentov,
- elastičnost povpraševanja (reakcija na spremembe v ceni),
- način distribucije izdelka/storitve
- zmogljivost proizvodnje in ponudbe podjetja (kako najbolj optimalno izkoristiti proizvajalne zmogljivosti),
- potrebe po vzdrževanju oziroma trajnost izdelka/storite (npr. koliko je bilo reklamacij kupcev, popravil v garancijskem obdobju izdelkov).

Pri določanju primerne prodajne cene morate dobro poznati tudi zakonitosti delovanja trga. V večini primerov prodajnih cen ne določa podjetje oz. podjetnik, temveč jih okvirno določa trg, kar pomeni, da prodajno ceno določite glede na cene, ki jih ima vaša konkurenca. V primerih, ko imate unikaten izdelek ali storitev in se le-ta značilno razlikuje od ponudbe na trgu, pa prodajno ceno postavlja podjetje in ima pri tem več možnosti, kot jih bomo opisali v nadaljevanju.

izdelek
Stroški plus ciljni dobiček
Način določanja cen po metodi »stroški plus dobiček« se največkrat uporablja v naslednjih štirih situacijah:
1️⃣ V primerih, ko imate kot prodajalci veliko moč pri postavljanju cen.
2️⃣ V primerih, ko je vaš izdelek ali storitev zelo prilagojen zahtevam naročnika.
3️⃣ V dejavnostih, kjer so cene regulirane s strani države.
4️⃣ V primerih, ko na trg prodirate z novim izdelkom.

V teh primerih je prodajna cena odvisna od stroškov izdelka ali storitve in se v praksi največkrat postavlja kot stroškovna cena plus marža po naslednjem izračunu:

STROŠKI IZDELKA + PROFITNA MARŽA (v % od stroškov) = PRODAJNA CENA
V izračunu lahko kot stroške izdelkalahko vzamete proizvajalno ceno izdelka (stroške, nastale v proizvodnji), polno lastno ceno izdelka – kot smo jo izračunali v prejšnjem članku, ali le spremenljive stroške izdelka/storitve.

V praksi se pogosto dogaja, da kot stroškovno ceno izračunamo le proizvajalno ceno izdelka, v katero pa niso vključeni stroški prodaje, nabave in uprave podjetja. Te stroške morate zato imeti v mislih pri postavljanju marže. Višina profitne marže je odvisna od želenega dobička, hkrati pa mora v tem primeru marža pokriti vse ostale stroške, ki jih niste zajeli v izračunu stroškov izdelka ali opravljene storitve.

Metoda »stroški plus dobiček« ima veliko prednost - zelo enostavno ga je izračunati. Ima pa tudi veliko pomanjkljivost in sicer ne upošteva kupcev. Pomembno se je vprašati, ali bodo kupci pripravljeni plačati takšno ceno, zato dober premislek o višini marže vsekakor ni odveč.

Viri: 

https://www.podjetniski-portal.si/uploads/gradiva/spot/poglavje_4_dolocanje_cene.pdf
https://www.pexels.com/photo/white-product-label-1111319/

 2020 NKR logo all5 nalozbo rgb

Kontakt

  • nefiks@nefiks.si
  • 040 698 915
  • DŠ: 90510615

Pisarna:
Ob dolenjski železnici 12, 1000 Ljubljana

Uradne ure pisarne:
TOREK od 10. do 13. ure in od 15. do 17. ure
ČETRTEK od 9. do 13. ure in od 15. do 17. ure

O nas

Pridruži se Nefiksu!

Delujemo po principu mladi za mlade in tudi tebe vabimo, da se pridružiš ekipi #mladihinkompetentnih.

Pridruzi se ekipi

 

Izpostavljeno ...

Zaposlitev na področju mladinskega dela v mladinskem sektorju - Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
MladinskoDelo logotipa

Javni interes

Imamo status organizacije v javnem interesu pri Uradu RS za mladino. Podpira nas tudi Urad za mladino Mestne občine Ljubljana, ki sofinancira projekt KolegiceKarierni labirint, MC Vič in Mrežo KROJ.

URSM logo spletna stran

Koristne povezave

Naš ustanovitelj je društvo Mladinski ceh.
Naš glavni financer URSM.
Smo konzorcijski partner mreže MINVOS.

Oglejte si še: